زاویه‌ی دید


من گفتم بوسه دل به دریا زدن است

او گفت که بوسه جنگ نرم دو تن است

بعد از دو سه بار امتحان فهمیدم
ایرادی در زاویه‌ی دید من است !



مژگان عباسلو



عشق اسم کوچک توست


روی دنیا ببند پنجره را، تا کمی در هوای من باشی

چون قرارست بعد ازاین تنها، بانوی شعرهای من باشی 


چند بیتی به یاد تو غمگین... چند بیتی کنار تو لبخند...

عصرها عشق می زند به سرم، تلخ و شیرین چای من باشی


من بخوانم تو سر تکان بدهی، تو بخوانی دلم تکان بخورد

آخرِ شعر ازخودم بروم، تو بمانی صدای من باشی


با چه نامی تو را صدا بزنم!؟ آی خاتون با شکوه غزل!

"عشق" هر چند اسم کوچک توست، دوست دارم "شما"ی من باشی 


کاش یک شب به جای زانوی غم، شانه های تو بود در بغلم

در تب خواب ها و حسرت ها، کاش یک لحظه پیش من باشی 


بیت آخر همیشه بارانی ست... هر دو باید به خانه برگردیم

این غزل را مرور کن هر شب، تا کمی در هوای من باشی...



اصغر معاذی مهربانی



تصمیم


اسکندر مقدونی باشم

یا امام محمد غزالی؟

چه فکرهای مزخرفی!

من می‌خواهم وقتی بزرگ شدم

عاشق تو شوم.



محسن ترابی کمال



تجاوز به عنف


می خواهند دلم را دار بزنند

بد جوری هوایت را کرده بود



درسخوان


مشق شبم

مرور تنت



آغوش


لو می رویم

بوی تو را می دهم



فی بعدها عذاب فی قربها سلامه


- چی می چسبه بعد از این همه دوری ؟

- نزدیکی !



صحنه


تلنبار بر زمین

لباس هایت بی تو

لباس هایم بی من



خیانت هر شب


با خیالت بخوابم

خیانت است ؟



جفت تراپی


عریان شو عزیز

کین میل مشترک

هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود.






خود درمانی ؟ 

نه 



بارالها



بارالها !
من ندارم دل و جرات، طاقت
که ببینم گل رویت را روزی
و تو هم نیز نداری سرآن که
دفتر شعرمرا ریخته در آتش و از قهر بسوزی
پس چه بهتر که مرا
ببری زیر درختی، لب جویی
و بهشتی که خودت می گویی
و در آنجا بگذار
آتش و دود به پا کرده سماور، قوری
من و شهلا با هم چای بنوشیم
و بخندیم به گور پدر آن حوری ...




حسن فرازمند






مفاهیم خفنی پشت این شعره. حواست هست ؟



دل مرا به هوای بهارتان ببرید



دل مرا به هوای بهارتان ببرید

به عطر دامنه های دیارتان ببرید


میان خلوت یک ظهر دست هایم را

به کوچه کوچه گشت و گذارتان ببرید


چقدر دلهره میوه هایتان؟ بانو!

مرا به گردش باغ انارتان ببرید


گلویم از عطش بوسه هایتان خشک است

لب مرا به لب چشمه سارتان ببرید


رها کنید سرازیر دره ها باشم

سر بلند ترین آبشارتان ببرید


دوباره غرق تماشای چشمتان شده ام

سوار موج به دریا کنارتان ببرید



اصغر معاذی مهربانی
مجموعه «باد بادک های دیار مادری»
انتشارات سوره مهر






در حیرتم که چطوری این شعر از زیر دست وزارت ارشاد در رفته و مجوز گرفته ! 

تصویرسازی از این خلاف تر ؟  تعبیر از این روشن تر ؟ 



دلاویزترین شعر جهان




«دوستت دارم» را
من دلاویزترین شعر جهان یافته ام
این گل سرخ من است.

دامنی پر کن از این گل
که فشانی بر دوست،
راز خوشبختی هرکس به پراکندن اوست !

تو هم ای خوب من !
این نکته به تکرار بگو
این دلاویزترین شعر جهان را همه وقت
نه به یک بار و به ده بار، که صد بار بگو
«دوستم داری؟» را از من بسیار بپرس
دوستت دارم را با من بسیار بگو


بهرام مشیری